söndag 15 mars 2009

Sysselsatt söndag

Idag var det ju dags för mig att delta i Två sjöar runt. Grannen som jag skulle springa tillsammans med kände sig krasslig och eftersom jag inte hunnit med (läs; tagit mig tid) att springa en enda gång i år så beslutade jag mig också för att ställa in. Tog istället en egen liten runda, jobbigt men väldigt väldigt skönt efteråt. Är sämst på att träna regelbundet men ska verkligen försöka komma ut minst en gång i veckan iallfall. När man väl tagit sig för är det ganska ok.

Eftermiddagen tillbringades på ytterligare ett treårskalas, det fjärde i raden. Denna gång var det Oscars tur, trevligt och livligt. Efteråt gick vi på thairestaurang tillsammans med fam Ståhlberg. En försmak inför vad som komma skall - för nu har vi bokat vår resa i januari! Känns otroligt kul att veta att det verkligen blir av. Så den 13 januari nästa år bär det av till Bangkok.

3 kommentarer:

  1. jamen vad kul med Thailand. Vad jag föstod så har vi alltså gemensam hemresa och hela två veckor där tillsammans. Spånnande och se om några fler hakar på. stackars maja, hoppas hon är bra nu. Såg Män som hatar kvinnor i helgen- sevärd helt klart och en underbar Salander karaktär, väldigt likt som man tänkt sig henne. Fullt upp annars, förstår inte varför varje vecka blir så späckad! Suck, äntligen snart lite semester, ska bli kul med skidåkning. Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Jag hamnade på din fina blogg när jag surfade runt efter information om Järvastaden/Brukshundsvägen där vi funderar på att slå till med ett parhus. Hur trivs ni så långt med att bo där?
    //Jenny

    SvaraRadera
  3. Jenny 1, ja det ska bli såå kul! Synd bara att det är så länge kvar. Måste se filmen snart! Kram H

    Jenny 2, trevligt att du hittat hit. Såg att du går i (över)väntans tider, grattis! Vi trivs verkligen jättebra på Brukshundsvägen! Både i huset men även i området med trevliga grannar, naturen, dagis... Det är helt perfekt för barnen som har kompisar i nästan alla hus. Tror att det kan bli ännu bättre inom ett par år när kommunikationer etc utvecklas. Men jag kan varmt rekommendera Järvastaden, vi har ju bott här i 1,5 år redan, var bland de första som flyttade in och har trivts trots att det varit byggarbetsplats. Hälsningar Hanna

    SvaraRadera