lördag 7 mars 2009

Mobilfri helg

Gick hem lite tidigare igår för att hinna njuta lite extra av fredagkvällen. På väg hem kom jag på att jag glömt mobilen på kontoret. Kände mig först väldigt naken och funderade på om jag skulle be Johan hämta upp den på vägen hem. Insåg sedan att det kan vara rätt skönt att inte kunna bli nådd hela tiden och att jag själv undviker onödiga samtal eller SMS ett par dagar. Det gick ju faktiskt jättebra att vara utan mobil för 10 år sedan. Med bättre planerande och kommunikation fanns inte behovet av att kunna nå varandra hela tiden.
Dock skulle jag inte vilja vara utan mobil idag. Det finns många tillfällen då den är bra att ha, men den kan även bli en stressfaktor med missade samtal, avstängda telefoner när man söker någon, obesvarade SMS... Så ett par dagar är det skönt att vara utan och minnas hur det var förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar