onsdag 4 mars 2009

Kärlek på toalett

Byta-blöja-stadiet är sedan länge passerat hos oss. Nu handlar det istället om att torka små rumpor ett antal gånger per dag. Och det går inte ta miste om när det är dags. Tjejerna har som ambition att skrika så högt så att även grannen hör "JAGÄRKLARJAGÄRKLARJAGÄRKLAR". För Agnes är det sedan ytterst viktigt att hon får spola. Den lilla knappen för nummer 1 och den stora för nummer 2. Och har man gjort både och så spolar man på bägge!

En av torkningarna förra veckan kommer jag dock aldrig att glömma. Den lilla har ropat och jag går dit. När jag kommer in i badrummet säger den där fina färdigkissade flickan med den långa luggen och de stora blåa ögonen "Mamma jag älskar dig". Tårkanalerna spontanöppnades och medan 3åringen spolar på den lilla knappen rinner några tårar av kärlek och lycka nedför mina kinder. "Mamma älskar dig oxå".

1 kommentar:

  1. Hon är för gullig den lilla rara ungen, även storingen förståss kram ma / mormor

    SvaraRadera