lördag 28 mars 2009

Borta men hemma

Sedan jag flyttade från Skellefteå för snart 13 år sedan har det blivit ett antal resor tillbaka till hemorten. Under studietiden tillbringde jag hela somrarna hemma och under mina föräldraledigheter passade jag på att åka hem ett flertal gånger per år. De flesta jular sedan flytten har vi firat i Kåge och utöver det minst två besök till per år. Så sammantaget har det blivit en del resor. Maja har med sina 5,5 år flugit mer än vad jag hade gjort under mina första 20 år. Det känns viktigt att avståndet inte får stå ivägen för relationen med nära och kära. För barnen blir det alltid ett spännande och roligt äventyr att åka till mormor och morfar och för mig är det alltid mysigt att komma hem. Trots att man ofta önskar att vi hade betydligt närmare till varandra är jag glad att vi med hjälp av flyg kan träffas regelbundet.

Den här gången bjuds vi på vackert vinterlandskap med strålande sol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar