söndag 1 mars 2009

Snö & bad

Helgens utflykt blev mycket trevlig. Lördagen tillbringade vi i Kungsbergets snötäckta backar. Vi hade tur med sol som kämpade sig fram emellanåt, besök av Mamma Mu och Kråkan o trevliga fikastunder. Agnes provade slalom för första gången. Stilen kan väl benämnas som hösäck men hon tog sig med hjälp av pappa ner för backen tre gånger. Sedan tyckte hon att det räckte och ville hem till hotellet. De andra barnen uppskattade dock utförsåkningen betydligt mer. Kvällen tillbringade vi i hotellets restaurang och sedan vidare upp på hotellrummet. Vi vuxna pratade i princip oavbrutet i fem timmar, vilket är ovanligt och väldigt trevligt. Idag äventyrsbad i Uppsala, så det var en trött skara som låste upp dörren på Brukshundvägen i eftermiddag.

Sammanfattningsvis en fin helg med fina vänner.


4 kommentarer:

  1. Underbar helg! Det här får bli en tradition. Victor har pratat om hur mycket han vill tillbaka, både och åka skidor och vara på hotellet.Han hade åxå gärna tillbringat fler timmar i badet! Han har pratat om hur mycket han saknar Maja ikväll, så gulliga där de två tillsammans, de har en speciell, värdefull relation, precis som jag och du:) Nu ska jag lägga mig, så trött efter vår nattvaka och intressanta samtal. Inte ofta man kan sitta så många timmar och bara snacka.Tack för en rolig helg tillsammans. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Visst är det kul att åka med hela familjen?
    Jag blev helt imponerad då Elliot åkte för första gången. Med ett flin och gott humör åkte vi en heldag i Bygdsiljum.
    De är så duktiga de små.
    Du jag måste fråga hur du lyckades få till din "antalbesökare" ruta.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Tack själv vännen! Somnade kl 21 och sov till 06.30 ;-) Kram H

    Linda, ja det är jättekul att åka iväg alla tillsammans utan alla "jag ska bara", det är verkligen kvalitetstid! Klicka på länken under min räknare så kan du fylla i och skaffa en egen! Tänkte lägga in lite länkar till bloggar jag läser, är det ok om jag lägger upp din?
    Ha det!

    SvaraRadera
  4. Min blogg är ganska osynlig, hade först en länk på facebook, men sen började jag fundera om jag verkligen ville att vem som helst skulle kunna läsa, typ min arbetsgivare =(
    Det är liksom roligare att vänner och bekanta läser det så du får gärna länka vidare.
    Ska nu prova på mig siffertavlan, man är ingen hacker precis så vi får se hur det går.

    Vi ses

    SvaraRadera