torsdag 5 februari 2009

Nappavslut

Ikväll har vi förberett inför morgondagens kalas. Bakat kaka och maränger och gjort iordning godispåsar. Agnes ser fram emot att fylla år och är väldigt spänd på vad det kan vara i paketen.

I vår familj har vi satt tre år som gränsen för att sluta med napp. Vi har pratat om det i några veckor för att förbereda den blivande stor-tjejen på detta. Det har resulterat i att hon senaste tiden väldigt ofta "är tjött" och ska vila med nappen och katten (då enda gången hon får ha napp är när hon ska sova). Idag hade hon berättat på dagis att hon ska lämna napparna till katterna på Skansen nu när hon blir tre år. Låter ju bra, men det ska bli väldigt spännande att se hur det går när det blir dags att sova utan den lilla gummibiten att suga på...

Jättekul att se att jag har många besökare på bloggen! Det uppmuntrar mig att veta att någon läser det jag skriver. Välkomnar gärna kommentarer lite oftare.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad kul att du bloggar! Visst blir man beroende?!
    Vet inte hur jag hittade hit, men jag tror att Ubbe hittade den via Jenny eller Hägge.
    Vilka söta tjejer ni har. Jag är väldigt dålig på vardagsbilder. Men jag är mer än krönikör tror jag. Vilket som.
    Ha det gott/Linda

    SvaraRadera
  2. Ja det blir ett gift ;-) Har läst dina inlägg, du skriver väldigt underhållande! Här blir det mest korta vardagsinlägg, delar av det hektiska livet som småbarnsförälder! Ha det så bra å hälsa fam! H

    SvaraRadera