söndag 1 februari 2009

Bad

Igår besökte vi badhuset. Vattnet var uppvärmt och skönt, barnen plaskade, hoppade och hade jätteskoj. Maja kan simma riktigt bra nu utan hjälpmedel. Hon är dessutom helt orädd och hoppar själv från trampolinen ner på djupa delen av bassängen. Sedan satt jag och Agnes i bastun och pratade och värmde oss. Hade Agnes fått bestämma hade vi suttit betydligt längre än vad vi gjorde...
Jag har aldrig varit speciellt förtjust i kommunala badhus. Kalt, kallt, hår i golvbrunnen, nakna människor, halt och trångt. Bastu ger mig huvudvärk och hosta. Men när vi åker hela familjen och jag ser barnens glädje över att få röra sig fritt i vattnet och lyckan av att vi alla är där tillsammans så omvärderar jag känslan och kan tycka att det är lite mysigt ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar