onsdag 11 februari 2009

Målning

När vi hade bott i huset ett par månader upptäckte vi några konstiga märken på ett flertal väggar. Det visade sig att husleverantören istället för att, som sig bör, skruva fast gipsplattorna använt sig av spik. Så märkena vi såg var alla spikskallar som började titta fram under målarfärgen! Nu när vi bott här i snart 1,5 år så ser vi spikhuvuden på de flesta väggar. Detta ska åtgärdas och idag började de här hemma. Så just nu och ett par dagar framåt ser huset mer ut som en byggarbetsplats än ett hem för en familj.
Men inget ont som inte har något gott med sig. Jag fick ju möjlighet att testa min fotovägg utan dåligt samvete för att väggen mest liknade en schweizerost efteråt! Och alla skavanker vi lyckats åstadkomma under vår tid här kommer att trollas bort utan att vi behöver lyfta ett finger.
Så här blev testet. Till nästa version kommer jag nog placera ramarna med lite mer luft runt!

3 kommentarer:

  1. Jag har ett par gamla ramar som kanske skulle passa.Ma

    SvaraRadera
  2. Ser jag ett foto på dig och Johan från vårt bröllop, trevligt! Men hur hinner du med, jag förstår att du fixar varje kväll och aldrig tar det piano.Väggen bli jättefin, min vägg som jag funderat på i 2 år nu kanske kommer upp innan barnen flyttat hemifrån iallafall!! Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Låter bra, jag får kolla på dem när vi kommer hem!
    Kram H

    SvaraRadera