tisdag 3 februari 2009

Bråttom, bråttom

Livet är väldigt hektiskt med två små barn, två heltidsarbetande föräldrar, alla vardagssysslor och alla måsten... Vissa veckor går det bättre än andra. Den här veckan är det galet mycket på jobbet samt att Johan åker bort onsdag till söndag så det hör väl inte till en av de bättre veckorna. Morgonen blev en kamp för att hinna få iväg barnen till dagis så att jag inte skulle missa dagens första jobbmöte. Jag blir inte den mest pedagogiska mamman när jag är stressad, så istället för att uppmuntra jagar jag på och allt tar då dubbelt så lång tid. Idag kom vi bara 5 minuter sent och jag hann precis till mitt möte. Det känns som man har andan i halsen hela tiden dessa veckor. Dåligt samvete för allt. Man hinner inte med allt man tänkt och vill.
Inser ju under de bättre veckorna att man måste prioritera och se vad som är viktigt och vad som inte behöver göras just nu. Att barnen och jag mår mycket bättre när vi inte stressar. Men det är lätt att glömma när livet rusar på. Ikväll storhandling, så för att spara tid blev det ett lunchinlägg idag för att skojsa till lunchen framför datorn, ja ni hör ju ;-)
Ser fram emot att vara ledig på fredag och mysa med mina fina barn.

2 kommentarer:

  1. Varje gång jag läser om tidsbrist hos unga föräldrar idag förstår jag hur piviligerad man är när generationerna bor nära varandra.Det är bara så lätt att glömma bort det hos båda.
    Annars är allt sig likt inte spec kul men jag hatar den här årstiden varför vet jag inte men det blir bättre.Kommer till Stockholm den 18 mars så det är kul att se fram emot ska på oscars my fair lady.Skickar inte presenten till Agnes ömtåligt gods hoppas ni inte hunnit köpa det till henne det är lysande änglar någon rättvisa måste det vara.Stor kram från moster.

    SvaraRadera
  2. Ja det är klart att det hade underlättat med mor och farföräldrar lite närmare. Både för att kunna få avlastning men även för relationen. Vi saknar er däruppe! Jag håller med, årstiden är inte kul, men nu börjar det iallafall bli lite ljusare :-) Kul att du kommer hit! Hoppas vi hinner ses lite då. Vad gäller present är jag rädd att din syster varit steget före. Agnes fick det i julklapp om det är samma... Hälsa alla! Kram Hanna

    SvaraRadera