tisdag 11 januari 2011

Träning

Idag har jag för första gången i mitt 36 åriga liv tecknat ett årskort på ett gym. Och det var väl kanske på tiden. Tänkte försöka komma igång och träna ett par gånger i veckan, känns som om det behövs både för att få mer ork och energi samt för att jag ska trivas bättre med mig själv.

Får se hur det går, jag har provat på att ha träningskort en kortare period förut och det gick väl sådär. Det är ju fantastiskt skönt efter man har tränat men innan man har hunnit dit är det lätt att hitta anledningar för att skjuta upp det. Jag har aldrig varit och kommer nog tyvärr aldrig att bli någon som längtar efter att träna. Men nu ska jag göra ett försök, har Paula med mig på resan så det kommer garanterat att underlätta när det känns motigt. Får försöka vara duktig nu i början för till våren tänker jag ge mig ut i löparspåret igen. Jag kan ju om jag vill, och som jag säger till barnen:
- Allt i livet kan inte vara roligt men man måste göra det ändå...

2 kommentarer:

  1. Go, go, go! Jag hejar på dig, det vet du! Och ställa in ett träningspass - det har väl du aldrig gjort?? ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Darling! Med dig som måttstock kommer jag dock aldrig att känna mig duktig ;-) Kram

    SvaraRadera