torsdag 20 januari 2011

Man ska aldrig prata högt om något...

Vi har turen att vi i princip aldrig är sjuka. Vab-dagarna för ett år går oftast räkna på en hand och varken jag eller maken har någon sjukfrånvaro att tala om. Jätteskönt!

Jag har tänkt att vi verkligen är förskonade i förhållande till andra. Senast igår läste jag en tidningsartikel där de intervjuat småbarnsföräldrar. De flesta hade 4-8 vabdagar per månad, alltså ungefär det vi har på ett år. Jag berättade detta för Johan och vi fnissade lite åt hur bra vi har det.

Så... idag ringde självklart skolan... Maja hade huvudvärk som inte ville ge med sig. Så nu är vi hemma. Agnes passade självklart på att hänga med hem.

Årets första vabdag är avklarad!

2 kommentarer:

  1. Ja, ni och vi är nog de som haft minst VAB-dagar av alla i hela bekantskapskretsen so far - bara att tacka och ta emot!
    Idag har dock maken varit däckad i hosta och feber, och hostan har han lyckats föra vidare till mig.... Barnen såklart friska än så läne, Isak fick ju inte ens vattkoppor fast Emil pussade på honom hela julafton :-)

    Kram A

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen skönt! Föräldrarna verkar dock inte vara av samma sega virke ;-) Kram

    SvaraRadera