söndag 9 maj 2010

Tillsammanshelg

Vi har haft en lugn helg, det var mysigt att bara vara hemma tillsammans. Igår var jag och Agnes på kalas medan Maja och Johan avklarade lite ärenden. Det regnade hela dagen så vi hängde inne, tjejerna hade kompisar här på eftermiddagen och sedan åt vi god mat och lördagsgodis. Ett av barnens favoritprogram just nu är Wildkids, ett "Robinson" för barn, lagom spännande och omväxlande. Men avsnittet igår fick mig att storgråta, barnen fick se sina föräldrar på nära håll men kände sig tvungna att välja bort ett möte med dem för att vinna tävlingen, lite väl magstarkt mot 10-åringar tycker den blödiga mamman.

Idag har jag hunnit med att jordförbättra hela slänten, känns skönt för nu växer det så det knakar, den låga temperaturen till trots. Vi har också hunnit med ett besök på Spånga Djurgymnasium där det var öppet hus och möjlighet för besökare att träffa djur. Mysigt tyckte barnen och Maja blev eld och lågor då hon nosade reda på att man visst kan ha ökenråttor trots att man är pälsdjursallergiker, så nu kán jag tänka mig att det kommer att bli en del samtal om de där råttorna! Efteråt blev det trevlig spontanmiddag hos Ståhlbergs med efterföljande promenad.

Och sedan harvade jag faktiskt i spåret ett varv till ikväll med liiite högre tempo, men segt var det, och kul är det inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar