söndag 30 maj 2010

Hipp hipp hurra

Vår Maja blev sju år idag! Hon väcktes med sång, paket och frukost på sängen. Solen har strålat, som alltid när vår tjej har födelsedag, så vi har spenderat hela dagen ute. Cyklat och handlat jordgubbar till kalaset. Cyklat runt kvarteret. Provat nya sparkcykeln. Önskemålet har varit ett kvällskalas så vi bjöd på tacomiddag med efterföljande tårta, detektivuppdrag och lekar. Uppskattat av både värdinna och gäster.

Nu ikväll har vi hunnit med en tredje cykeltur innan läggning. Vi läste sedan i en av de nya böckerna och låg och småpratade om dagen. Tätt ihop, med goselejonet och handen i mitt hår, så stor men ändå så liten.

7 år, det känns lite konstigt att ha ett riktigt skolbarn, med glugg i munnen och massor av frågor om allt mellan himmel och jord. För samtidigt som det känns som om Maja alltid funnits och att det var evigheter sedan vi satt med vårt lilla knyte på BB, så känns det inte så ofantligt länge sedan man själv gick i skolan och lekte med dockor. Tiden flyter ihop på något sätt, perspektiven blir suddiga.

Tack för all uppvaktning och hälsningar till Maja, det uppskattar både hon och vi! Hon var så glad och nöjd med sin dag, vår fina, spralliga, mysiga sjuåring.

Nya cykeln testades direkt, pyjamasen åkte inte ens av innan hon gav sig ut.
Vår fina sjuåring

3 kommentarer:

  1. Ni verkar haft en underbar dag. Vad söt hon är sjuåringen....visst är det ofattbart att tiden går så fort. Min minsting är ju redan 5...vad hände?

    Jag kollar lite om Linholmen barnvakt vilket är lite smidigare men annars kommer de gärna på lördag. Tack gulliga du för att du vill hjälpa till,det känns ju alltid tryggast att lämna till gudmor :) kram

    SvaraRadera
  2. Vi har ingen dator just nu så jag skriver från jobbet, vilka fina bilder och kalaset verkar trevligt. Mina arbets kamrater tycker tjejerna är guliga samt att dina blombänk ser bra ut de undrar om du går i mina fotspår. Kram ma

    SvaraRadera
  3. Ja Jenny, jag vet, ibland vill man trycka på stoppknappen och stanna här. Men alla åldrar har ju sin charm... Kram

    Ja det var ett lyckat kalas, så skönt att vi kunde vara ute! Hälsa jobbarkompisarna att jag har lärt mig från dig och att jag hoppas att jag blir lika duktig en dag :-) Kram H

    SvaraRadera