måndag 22 februari 2010

Rekordvinter

Det slutar verkligen inte snöa. Vi har mer snö än Stockholm upplevt sedan 1982 (enligt SMHIs statistik) och än verkar det inte vara slut, det kommer nya flingor varje dag. Och nu är dessutom kylan här på riktigt. Imorse visade termometern -23 grader och trots att jag är uppvuxen med temperaturer i den nivån så är det kallt! Håren på kroppen står rakt ut. Andedräkten fryser till vitt mönster på mössa och i hår och fingrar och tår blir snabbt kalla och stela.

Barnen vill inte vara ute och vi längtar alla tillbaka till värmen i Thailand. Det känns lååångt till vår. Tänker på lillebror som surfar i Australien, och mamma & pappa som solar i Egypten, det skiljer 50 grader - jag hade gärna bytt med dem!
Agnes vid en av de dagliga skottningarna

2 kommentarer:

  1. Men jag måste säga att jag föredrar det här, tänk om några veckor när det börjar smälta...vi funderar om vi måste skaffa roddbåt då vår å förmodligen kommer att svämma över :( Jag är dock förkyld och lite vissen men hoppas jag är bättre på fredag. Ska vi typ synas vid 16.30 eller vad tycker du? Vi kan väl ringas någon kväll. Här var det -28 igår, brr. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag kan tänka mig hur er lilla väg kommer se ut... Jag kan närsomhelst efter 16 på fredag, så bestäm vad som passar dig. Ska bli så mysigt!
    Kram H

    SvaraRadera