onsdag 3 februari 2010

Hemma igen

Igår kl 20 thai-tid satte vi oss på planet hem. Hem till vardagen, snön och kylan efter tre veckor på resande fot. Resan gick bra och det var trots allt skönt att komma hem igen. Men det är konstigt det där med att resa, hur snabbt man kan förflytta sig mellan helt skilda miljöer och hur overkligt det känns att tänka på att vi för ett halvt dygn sedan hade 35 plusgrader medan termometern nu visar på minus 3. Än så länge känner vi oss pigga trots lite sömn på planet, får dock se hur eftermiddagen artar sig för tjejerna, för oss är ju klockan redan 18.30 så det kan bli en låång kväll.

Overkligt är det också att vi nu faktiskt gjort vår efterlängtade Thailandsresa och att det var var precis så härligt som jag hoppades på. Det känns garanterat som att det inte kommer att dröja ytterligare 35år till innan jag åker dit igen! Har ju inget att jämföra med men jag kan absolut rekommendera Koh Chang i kombination med någon eller några av de mindre öarna utanför. Det var vackert, lagom lugnt och avslappnat. Enda minuset är att det tar lite tid att ta sig dit från Bangkok.

Sista dagarna på Koh Chang njöt vi av sol pool och havsbad. Tjejerna har badat så mycket att deras hår antagit en grönton av kloret men vad gör det när de njuter så av att vistas i (och under) vattnet!

Hela familjen Ersson... och Hello Kitty-liga sista kvällen på Koh Chang

Bangkok var en upplevelse. Ingen jättehöjdare med barn, men vi delade upp oss så det fungerade bra. Mycket av det mesta känns som en bra sammanfattning. Massor av shopping, galet mycket trafik, hysteriskt varmt och ett tjockt lager med smog. Ingen stad jag skulle vilja bo i men jag kan gott tänka mig att återvända en eller två dagar.

Tänk er hela det här gänget i en tuk-tuk... Pappor och barn gick på akvarium när mammorna shoppade. Det var mycket trafik - och varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar