fredag 23 oktober 2009

Fredagsmys de lux

Vi är barnvakt ikväll. Så vi har laddat med tacos, läsk, popcorn, chips, ostkrokar, TV-spel, sällskapsspel och film. Just nu ligger treåringarna i Agnes rum och försöker somna och sexåringarna myser i bäddsoffan på vinden till "Bolt".

Igår var jag på trevlig middag på Le Rouge Bar tillsammans med kompisar från Majas mammagrupp. Vi har alltså känt varandra i sex år. Under barnens första levnadsår sågs vi en gång i veckan och promenerade och fikade men nu brukar vi mammor ses 5-6 gånger per år över en middag. Det är väldigt trevligt att vi fortfarande har kontakten, det är inga personer jag kanske skulle umgås med dagligen men när vi väl ses har vi otroligt mycket att prata om. Och det är stimulerande att umgås med människor som är olik en själv. Jag känner mig alltid stärkt och fylld med nya infallsvinklar efter våra träffar.

Nu är det alldelens tyst från Agnes rum så jag ska gå och titta till vår extended family innan jag bänkar mig med fredagsvinet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar