lördag 24 oktober 2009

Extra ledigt

På måndag är dagis och skola stängt för planering, så vi får en extra ledig dag. Känns superlyxigt.

Agnes har ännu inte riktigt koll på dagar och hur man uttrycker tid. Det kan ibland bli väldigt invecklade dialoger kring tidsperspektiv när vi ska göra något. Om jag säger att vi ska hitta på något ikväll så undrar hon när det är, om det inte är idag eller imorgon. Och nu när jag sagt att vi ska vara hemma även på måndag svarar hon - Då ska vi inte till dagis förrän igår kväll?! Vell, imorgon är en annan dag...

Ska passa på att vaccinera både mig och barnen inför Thailand på måndag, så vi får väl se hur uppskattad den lediga dagen blir!

4 kommentarer:

  1. vacinera var en rolig stavning kram ma

    SvaraRadera
  2. min stavning blev inte bättre ser jag vaccinera ska det va ma

    SvaraRadera
  3. Haha ja ibland går det lite fort! Kram H

    SvaraRadera
  4. Vad bra att du börjar med vaccinationen..vi får vänta någon dag nu och jag som ruschade på dig! Vilma har nämligen feber och är lite krasslig och vi hade åxå tänkt fixa spruta ett imorgon men får bli en annan dag. Helgen gick blixtsnabbt..har mest haft huvudet i lagboken...ååhh vad jag längtar till nästa helg då är tentan över. Lycka till imorgon Kram

    SvaraRadera