måndag 26 oktober 2009

En dags höstlov

Vi har haft en jättemysig dag tillsammans barnen och jag. Vi inledde med pyssel hemma, sedan vaccination som gick över all förväntan. Som Agnes uttryckte det efteråt: - Maja sa inte ett pip och jag sa bara aj! Bådar gott inför Twinrix nr 2 samt influensavaccin...

Sedan styrde vi bilen mot Tekniska museet där vi tillbringade ett antal timmar med att trycka på knappar, leka och utforska. Trots att det är första dagen på höstlovet var köerna överkomliga och museet är stort så det blev ingen trängsel som jag befarat.

Just nu är Majas plan att bli astronaut när hon blir
stor så rymdavdelningen var spännande att titta på!

Agnes dammsuger
Fallna löv och söta systrar

3 kommentarer:

  1. ¨Nog är de söta men busiga, de ringde igår och bara slamsade. Trevlig helg kram ma.

    SvaraRadera
  2. Jo busa är de bra på! Kram H

    SvaraRadera
  3. Ja, va söta de är =)
    Vi hade oxå minisemester i Sto nu på lovet, var på Tom Tits på onsdagen - JÄTTESKOJ! Men det passar bäst för stora barn som Maja. På torsdag var vi på studiebesök på Bollibompastudion i SVTs lokler på Gärdet, mycket uppskattat! Man behöver bara stå och hänga där kl 11.30 tis eller tors så får man komma in. Proffsig guide dessutom.Kan rekommendera det till Stockholmarna, haha =) Cosmonova var nästa anhalt för oss, men det var vi inte ensamma om..blev ingen film för oss =fullt, men ändå ett kul besök. C o jag var heeelt slut sen på vägen hem. Hoppas ni får en mysig allhelgona. Jag är i sto tills i morgon, men det blir mest att skriva uppsats o käka lite middag m kollegorna. KRAAAM! Linda

    SvaraRadera