söndag 25 oktober 2009

Den vintertid nu kommit

Ställde om klockorna innan jag gick och la mig igår. Barnen brukar ju passa på att sova ut på vardagarna och vakna före sju på helgerna, så jag såg framför mig ett scenario där vi skulle sitta och kura i soffan runt 05.30. Men tack och lov sov de båda till klockan sju (alltså kl 08.00 sommartid) så det var inga problem att stiga upp när det var ljust, om än grått, ute!

Idag, när det nu är dokumenterad vintertid, ska vi rensa bort de sista sommarresterna från trädgården, räfsa ihop alla löv på uppfarten och leta fram tjockare mössor och vantar, det finns liksom ingen återvändo. I eftermiddag kommer mina bröder på besök och då kan vi tända ljusen ännu tidigare än igår!

1 kommentar:

  1. Tekniska muséet var bra, mycket att titta på och många interaktiva grejer. Bra fik också.
    Dock börjar höstlovet i morgon, så beware of miljarder ungar om ni åker dit :-)

    Kramar A

    SvaraRadera