tisdag 30 juni 2009

35-åringen

Igår blev det ytterligare firande av födelsedagen, på morgonen med sambon och barnen. Frukost på altanen, flaggan på fikabrickan, nyvakna barn och fina presenter som Maja själv valt ut. Sedan pusskalas och avsked eftersom Johan åkt med barnen till farmor ett par dagar.
På kvällen blev det restaurangbesök tillsammans med Paula. Vi njöt av sjöutsikt, räkor med aioli, ett iskallt glas vitt, dessert, solbrända sommarklädda människor och gungande ponton. När jag cyklade hem vid 22-tiden var det fortfarande 20 grader ute och alla fönster på Brukshundsvägen stod på vid gavel.

Ikväll njuter jag av ett tyst och tomt hus. Sitter ute på altanen och äter smörgås med skinka och avokado och läser Marie Ljungstedts senaste. Lyssnar till grannarnas röster och vattenspridaren strilande mot de törstiga blommorna och känner solens strålar värma i ansiktet. Ingen hämtning på dagis, ingen matlagning, ingen disk, inga utspridda leksaker och inget bråk om att det är sängdags.

Imorgon kommer de hem. Jag längtar.

2 kommentarer:

  1. Grattis stumpan! Vilken vän är jag som inte ringde igår på din riktiga dag.... jag försökte ringa nu men inget svar. Lät som du haft det trevligt med middag och mysläsning. Själv var jag uppe före tuppen för en sväng till Zakynthos imorse..så nu ska jag sova. Jag ringer dig när jag fått schemat så planerar vi in en dag som ni kan komma till oss förhoppningsvis innan er Bergen resa. Hoppas du hade en fin födelsedag dag igår :) Kram kram J

    SvaraRadera
  2. tack tack, jag har blivit så firad så. Låter bra med besök i Lindholmen för att inspektera planteringar och kattunge! Kram H

    SvaraRadera