torsdag 2 juli 2009

Semester inom räckhåll

Jobbar sista dagen imorgon, sedan har jag fyra veckors ledighet. Ska bli så skönt! Nu har jag suttit på vårt kalla kontor och längtat i två veckors tid. Utomhus gassar solen och termometern har visat 25+ varenda dag. Jag har frusit. Händerna har varit iskalla och jag har gått runt med sjal vissa dagar. När jag sedan gått för dagen och öppnat ytterdörren, har värmen slagit emot mina frusna leder. Jag har dagligen fått samma känsla som den man får när man kliver av planet efter en resa till varmare länder, hur den varma luften kommer mot en som en vägg.

Jag har sett hur föräldralediga och semesterfirande grannar fått en djupare solbränna för varje dag som gått. Nu är det min tur med sol och bad!

MEN: Till helgen och veckan ska det bli 15 grader och regn?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar