tisdag 23 juni 2009

Uppladdning & urladdning?

På lördag ska vi ha vuxenfest. Inget mammapappajagharkissat- spilltramlatärhungrigvetintevadjagskagöranågonhartagitminleksak. Bara umgås vuxna. Resa sig från bordet när man själv vill. Prata hela meningar. Äta i lugn och ro. Ser verkligen fram emot det!

Vi har många fina vänner som vi är relativt duktiga på att umgås med. Eftersom de flesta lever ett liknande liv som oss med barn och hus blir det mycket hemma-hos och familjemiddagar. Det är jättemysigt o trevligt på alla sätt. Men ibland behöver man annat. Ibland går Johan ut med sina vänner och ibland går jag ut med mina. Men vi umgås i princip aldrig som par, utan barn. Men nu är det alltså dags!

Har varit och handlat mat och dryck och sitter just nu och gör en spellista på Spotify. Inser dock att jag är helt lost när det kommer till musik, inte bara att sjunga, utan även namn på artister och titlar på låtar. Kan nynna med om jag hör en bra låt på radion men har ingen aning om vad det är för något.

Får se hur det blir på lördag; alla somnar efter maten? Någon däckar efter drinkbordet? Tryckare till Alphaville? Eller kanske dans på borden till Lena Ph? Man vet aldrig hur det kan sluta med ett gäng medelålders föräldrar som kan släppa loss. Fast det är klart. Det är ju alltid en dag imorgon också, ådåskadetlekasåbusasåpussas med småtjejerna igen!

1 kommentar:

  1. Det ska bli så otroligt kul att få gå på VUXENFEST! Nu för tiden är det så sällan någon orkar ordna annat än barnkalas. Jag ser fram emot dans, det vore ju bedrövligt om man somnade efter maten... ;) Vi ses på lördag!
    Kram /Ebba

    SvaraRadera