torsdag 24 november 2011

Kontaktdag

Idag har jag tillbringat dagen i skolan tillsammans med tjejerna. Johan och jag brukar turas om och vara med dem en dag per termin. Det känns både viktigt och roligt att få se hur barnen har det på dagarna. Att med egna ögon få se det de berättar om, och att få uppleva en dag i den miljö de spenderar så mycket tid. De tycker att det är jätteroligt att vi är med och är delaktiga i deras skoldag. Än så länge är de dessutom jättestolta inför kompisarna att mamma eller pappa är med på samlingar och lektioner. Det värmer mammahjärtat!

Vi hoppade över fritids och gick hem tidigare, så jag har hunnit adventspynta hemmet. Det är "Check" på stjärnor, julgardiner, vackra kulor och ljus. Lite tidigt kanske men på lördag väntar vuxenaktivitet så jag vill kunna njuta av glögg och julmusik imorgon och framförallt komma hem till ett adventsfint hem på söndag!

2 kommentarer:

  1. Jag såg faktiskt att julgardinerna var upphängda! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det blev mysigt och ombonat :-) Kram H

    SvaraRadera