söndag 13 november 2011

Efterlängtad advent

Nu när eftermiddagarna och kvällarna är så mörka längtar jag efter att få sätta upp stjärnor och ljusstakar här hemma. Vi har ljus tänt konstant men jag är sugen på att plocka fram lite adventssaker. Brukar börja med vitt och silver och ju närmare julen vi kommer desto mer rött blir det. Idag har Maja och jag tagit en skogspromenad och plockat mossa och granris till julens krukor och igår inhandlades diverse julattiraljer på Ikea. Så vi är redo. Måste bara vänta någon vecka till. Men det kliar i fingrarna.

Vi väntar också lite till med julmusiken, julmusten och glöggen men pepparkakor äts det redan för fullt på Brushundsvägen. När det gäller glögg brukar vi alltid köpa Blossas årsglögg men i år har de valt kaffesmak så för min del är det inte aktuellt att prova den. Har dock spanat in en med choklad och chilismak som jag tror passar mig bättre.

Om knappt två veckor smäller det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar