lördag 19 november 2011

Julkläder och läslusta

Jag har varit själv med tjejerna idag då maken är på herrevenemang på annan ort. Vädret har varit strålande men trots det kunde jag inte lura ut de förkylda knattarna någon längre stund. Vi var en sväng till skogen och plockade lite kottar till ett utomhuspyssel jag har tänkt mig. Kände att vi (läs jag) behövde komma iväg ett tag efter att ha suttit inne i flera dagar. Så vi bestämde oss för att ta en sväng till biblioteket och även titta på lite julkläder till barnen.

Det är i princip alltid jag som köper deras kläder, vilket de tycker är helt ok, men ibland är det kul att de får vara med och välja själva. Vi har, som jag skrivit tidigare, lite olika smak bara. Efter lite kompromisser från bägge håll kom vi till slut fram till alternativ som vi alla var nöjda med. Agnes val föll på en rutig kjol med glitterbolero från Lindex. Maja ville gärna ha något med bälte så det blev en röd klänning med svart lackbälte, och till det en svart pälsväst.

Problemet med nästan alla klänningar är att de är utan ärm eller kortärmade. Vore bättre om de var en 3/4 ärm så man slipper ha kofta eller tröja under jämt. Trivs själv inte alls i kortärmat vintertid.

Agnes klädval som kombineras med svart t-shirt och svarta strumpbyxor.

Efter klädinköpen spenderade vi en lång stund på biblioteket. Bägge tjejerna älskar böcker och det blev en hel hög som följde med oss hem. Agnes har precis lär sig läsa och det är så roligt att se hennes lycka när hon förstår hur bokstäverna hänger ihop. Så fort hon ser en skylt eller text någonstans börjar hon stava sig fram.

Nu sover barnen och jag njuter av te, mörk choklad, bästa Adele och tända ljus. Härligt.

2 kommentarer:

  1. En sån kjol skulle jag gärna sporta själv :)

    SvaraRadera
  2. Ja utan glittertoppar och pälsväst är den helt klart ett ämne även för stora tjejer ;-)

    SvaraRadera