lördag 31 juli 2010

Det finns visst dåligt väder...

Förra året lyckades jag pricka in att lägga min semester där det regnade. Var jag i Skellefteå så regnade det där medan det var sol i Stockholm, och när jag befann mig iklädd regnjacka i Stockholm så sken solen i Skellefteå. Madonna hade två konserter i Sverige, jag var på den som hon genomförde i... ja ni förstår -regn!

Kommer ihåg känslan när jag skulle börja om och jobba (då sken solen igen så klart) jag var sur och kände inte alls att jag var utvilad efter fyra veckors ledighet. Erkänner utan omsvep att jag är en vädermänniska. Skiner solen så skiner jag. Regnar det mer än tre-fyra dagar i sträck så tappar jag lätt humöret.

I år har jag tvärtemot ifjol verkligen haft tur med vädret, värme, sol, bad och skön ledighetskänsla i kroppen. Imorgon åker vi till Bergen. En vacker stad med 265 regndagar om året. Det kommer säkert att regna när vi är där men det är ok. Jag har tre veckors sol i sinnet och vi har med oss fina vänner dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar