tisdag 23 mars 2010

Ny tid

I helgen ställer vi om till sommartid. Just i år känns det lite väl tidigt, med minusgrader och meterhöga snöhögar känns sommaren väldigt långt borta. För att komma ihåg åt vilket håll klockan ska dras brukar jag använda mig av knepet att tänka att man på våren ställer fram utemöblerna vilket innebär att också klockan ska flyttas fram.

Så, vi snuvas vi på en timmes helg och jag är väldigt tveksam att vi kan komma åt våra insnöade trädgårdsstolar på söndag, men sommartid låter lovande iallafall! Dessutom har jag hittat en klocka som jag haft innestående sedan jul, så den ska väl hjälpa mig att snabbt komma in i tidsomställningen!

1 kommentar:

  1. Synd jag inte läst detta inlägg då kanske jag också hade ställt klockan rätt :) tack för igår, jätte trevligt som vanligt. ha en underbar vecka och en härlig påsk. Kram

    SvaraRadera