torsdag 18 mars 2010

Foton

I dessa digitala tider tar jag väldigt många fler foton än tidigare. Det gör ju liksom inget om ett kort blir dåligt. Annat var det förut när man lämnat in en filmrulle och sedan spänt gick och väntade på att få hämta ut korten. Ofta blev många av bilderna en besvikelse, någon som blundade, eller ett suddigt motiv. Idag kan man som sagt selektera. Vi tittar ganska ofta på foton och filmer på datorn men både tjejerna och jag tycker att det är trevligare att bläddra i album. Och det är enda nackdelen med de digitala kamerorna, det blir inte riktigt av att man framkallar korten.

Men häromdagen gjorde jag ett ryck och skickade in över 400 bilder för framkallning. Idag fanns de i brevlådan, så nu i kväll har jag och barnen pratat minnen medan vi fyllt på i deras fotoalbum.

2 kommentarer:

  1. Åhh vad stressad jag blir...jag har inga framkallade bilder sen 2006....men får kanske tid framöver, när jag blir pensionär! Hemtentan tar aldrig slut!!!

    SvaraRadera
  2. Ja då ligger jag riktigt bra till ;-) Men stressa inte över det, du hinner ju en massa annat som inte jag hinner/prioriterar, typ träna... Kram H

    SvaraRadera