onsdag 6 januari 2010

Innedag

När vi vaknade imorse visade termometern på -19 grader. Så vi har haft en riktig innedag vilket passade jättebra då vi hade en massa småfix som behövde göras. Har dessutom börjat gå igenom mina och barnens kläder inför resan, ska försöka ta med så lite som möjligt även om vi ska vara borta länge.

Barnen har lekt fantastiskt bra tillsammans hela dagen. De är inne i en kojbyggarfas just nu så jag får dagligen vika ihop filt efter filt från deras arkitektoniska projekt.
När jag kom in i Majas rum var det ett lapptäcke av filtar som mötte mig....
... och under detta lekte de här två raringarna!
Vi har haft en lugn och skön trettondagshelg. Efter alla besök i jul och nyår var det mysigt att bara vara familjen. Igår blev det dans runt granen innan vi plundrade den och kastade ut den. Har plockat undan alla julsaker nu förutom adventsstjärnorna och de ryker i helgen, tror inte att vi kommer vara speciellt sugna på att ha det framme när vi kommer hem från Thailand! Vi avslutade kvällen igår med några ronder i Sing Star, och som jag konstaterat förut är jag ingen stjärna när det kommer till att sjunga... När barnen somnat tittade Johan och jag på en film, så mina förhoppningar om ett mer filmfyllt år började bra.

1 kommentar:

  1. Jag vad kallt det var igår, här var det 25 grader när vi drog iväg på Victors fotbollscup. Hade en rolig dag tillsammans. Synd att John blev sjuk i tisdags men snart ses vi massor av dagar! Tänk att vi snart ligger på stranden och latar oss!! Idag har det blivit pulkabacken med några Lindholmen kompisar och imorgon blir det biobesök, känns som det tre veckor långa jullovet varit väldigt lyckat med många mysiga stunder och roliga aktiviteter och sen så är det bara några dagar så får vi fortsätta ha det skoj med er och Sthåhlbergs...måste man studera och jobba!! Kram, hörs i helgen då om packningen!

    SvaraRadera