söndag 3 januari 2010

2009

Året i helhet: Ett bra år. Har nog inte varit några speciella, stora händelser men många fina upplevelser och härliga stunder har gjort 2009 till ännu ett lyckligt år i mitt liv.

Årets resa: 2009 blev inte resornas år. Vi har besökt släkt och vänner, gjort kortare utflykter och en fjällresa. Den "mesta" resan var härlig vuxenhelg i Amsterdam. Men detta tar vi ju igen med råge om ett par dagar...

Årets projekt: Familjen. Få ihop livspusslet med jobb, lämningar, hämtningar, trotsåldrar, aktiviteter, vardagsbestyr och samtidigt njuta av varandra och nuet.

Årets fest: Det har varit otalet trevliga middagar med vänner under året, tjejkvällar och jobbfester, men mesta festen var nog sommarens vuxenfest som varade långt in på morgonen efter.

Årets plagg: "Hemmaklänning". Det är det första jag drar på mig när jag kommer hem från jobbet, inte så vackert kanske men ack så bekvämt.

Årets möbel: Laminon var ett av förra årets favoritinköp.

Årets bok: Deckare. Det har blivit många sådana under året, vissa bättre än andra, men hela genren får representera årets bok. Sedan har vi så klart barnboken, den vinner lätt antal lästa!

Årets film: Har inte blivit speciellt mycket film. Vi är dåliga på att komma iväg på bio och på att hyra film. Nu har vi skaffat filmkanal hemma, så det kanske blir mer film nästa år. Så det får bli Millennium trilogin, inte för att de är bland de bästa jag sett, men jag tycker att de gjorde de fantastiska böckerna rättvisa.

Årets musik: 2009 blev faktiskt året då jag började lyssna mer på musik igen. Tack vare Youtube, Itunes och Spotify har Johan och jag tillbringat många mysiga kvällar tillsammans vid datorn, lyssnandes på skönsång. Annars var Madonnakonserten årets musikhändelse.

Årets lycka: Barnen. De har blivit så stora, klarar så mycket själva. Maja har bland annat börjat 6-års, tappat första tanden, sjungit solo, spela teater, lärt sig läsa på riktigt och är vårt nyfikna, omtänksamma, spralliga och envisa lyckopiller. Agnes har lärt sig massor av nya ord och har blivit intresserad av bokstäver, pysslar dagligen och öser generöst sina alster över oss, de sköna kommentarernas drottning, njuter av att vara tillsammans och mysa hela familjen och är en underbar, glad, kramig, liten spexare som under året fått mer skinn på näsan. Ibland gör de oss galna men de är det bästa som finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar