tisdag 15 december 2009

Fritt fram

Det blev middag och shopping på Ikea efter hämtning idag. Barnen var i leklandet medan jag och Paula fyllde på med värmeljus och andra småsaker inför julen. Bland annat en duschstång till badrummet på mellanplan då den förra ramlat ner. Frågar killen på badrumsavdelningen var de har duschstänger. Han tittar konstigt på mig så jag upprepar frågan.

- Duschstänger? Vad är det? Säger han helt seriöst.
- Eh, ja det är en duschstång i pluralis svarar jag.
- Jaha, det var en konstig böjning, jag brukar säga duschstångar.

Jag tar min duschstång och går.

Det brukar inte vara några problem att ha med tjejerna till Ikea, det är sambon som är svår att få med sig. Och på vägen hem var barnen lyriska över det nya leklandet och ville åka dit igen. Så nu är vi tre Ikeafantaster mot en skeptiker :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar