torsdag 6 augusti 2009

Två härliga kvällar

Det är underbart att kunna utnyttja kvällarna när man jobbar, vardagskänslan försvinner och dagen känns så mycket längre. Eftersom vädret är fantastiskt och jag inte har några måsten har jag verkligen njutit av mina "lediga" kvällar.

Igår promenerade jag tillsammans med Ann till söder. Vi passerade Strömkajen och Slussen, solen glittrade i vattnet och värmde alla de människor som var i rörelse. Vi gick Hornsgatan fram, tittade in i några mysiga butiker och hamnade sedan på Rival på Mariatorget. En god sallad, ett kallt glas rosé och samtal på tu man hand. Vi avslutade med en skön promenad till Fridhemsplan och det kändes som om vi befann oss på semester någonstans i sydeuropa. Fick fint SMS från sambon och la mig med lyckokänsla i kroppen.

Ikväll blev det besök på trädgårdshandeln och sedan grävning och plantering. Skönt att kunna hålla på i trädgården ostörd, blev så ivrig så att jag glömde bort middagen. Trots det finns det mycket kvar att göra. Avslutade med te och tända ljus på altanen med Madonnas senaste skiva i högtalarna. På söndag är det dags!

Jag är laddad med ny energi och imorgon kommer familjen - längtar. Agnes har lovat både pussar och kramar när vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar