söndag 23 augusti 2009

Feel good helg

Vi har haft en mysig hemmahelg med fin samvaro. I fredags kräftor med trevliga grannar.

Igår blev det en helkväll med surströmming, paj, lördagsgodis och kortspel tillsammans med familjen Ståhlberg. Vädret vände till vår fördel så vi kunde sitta ute hela kvällen och grannarna kunde säkert vädra vad middagen bestod av. Vi förundras varje gång över hur bra barnen leker tillsammans och jag njuter av att vi kan ha långa sittningar utan en massa avbrott. Vi hinner prata och barnen har jättemysigt utan vår inblandning.

Idag har vi också hållit oss hemma, klippt häck, cyklat, fikat i solskenet på altanen och grillat för sista?! gången i sommar. Barnaskaran har varierat från noll till sex barn under dagen. Har nämnt det förut, men vi bor verkligen i ett paradis vad gäller tillgång på kompisar!

Har precis promenerat 5km så nu blir det te och slutet på boken "Människohamn" som jag inte riktigt vet om jag gillar eller inte.

2 kommentarer:

  1. Om du inte gillar "Människohamn" ska du inte läsa "Hanteringen av odöda" av samme författare, den är verkligen en av de obehagligaste böcker jag någonsin läst.

    Nu ska vi (läs Per) måla fondvägg med schabloner i Isaks rum, själv ska jag projektleda ;-)

    Kram A

    SvaraRadera
  2. ok, då tror jag att jag hoppar den... Låter fint med schabloner och låter som om ni har rätt arbetsfördelning ;-)
    Kram H

    SvaraRadera