fredag 8 maj 2009

Vardagsglamour

Utekvällen med grannarna igår blev väldigt lyckad. God mat, trevligt sällskap och bra underhållning. Föreställningen passade verkligen in på oss småbarnsmammor. Kände igen mig i många tankar och situationer och Hannas sånger fick mig både att skratta och gråta. Efteråt tog vi en drink på Gondolen och njöt av nuet.

De enstaka gånger jag går ut och äter eller tar ett glas vin på en vardag fascineras jag alltid av att det är så mycket folk ute. Igår, en vanlig torsdag, var det helt fullsatt på både Mosebacke, Södra teatern och Gondolen. Vad gör alla dessa människor? Var kommer de ifrån? Behöver de inte städa? Tvätta? Natta barn? Känns som om de lever ett mycket glamorösare liv än jag, med restaurangbesök varenda kväll, paraplydrinkar mitt i veckan, extrasuperglossigt läppglans och höga klackar...

Fast å andra sidan, vad långtråkigt det skulle bli. Då skulle man nog inte uppskatta det på samma sätt, så för mig räcker det bra med en utekväll då och då. Och jag älskar ju att vara hemma med familjen, krypa upp i soffan i mysbyxor och bara vara. Skulle aldrig byta bort det.

1 kommentar:

  1. Tänk på att Sverige har otroligt många ensam hushåll. Kul att det var trevligt /ma

    SvaraRadera