lördag 16 maj 2009

Tankar om tänder

De flesta av Majas kompisar har tappat minst en tand. Hon går och vickar och känner på sina små gryn men de sitter där de sitter. Imorse låg vi kvar i sängen och hade ett mysigt samtal om allt möjligt, bland annat lösa tänder. Plötsligt börjar sötnosen fnissa och säger;
- Mamma vet du, jag kommer nog att ha kvar de här tänderna när jag blir stor. Tänk dig en vuxen med mina minitänder!
Och tanken fick även mig att fnissa till. Men även om hon skulle vara tandlös skulle hon vara världens finaste Maja.
Maja med sina minitänder.

3 kommentarer:

  1. Tala om risgryn /ma

    SvaraRadera
  2. Ja de är verkligen små. Men hon fick ju vänta länge innan hon fick dem så de kankse vill hänga kvar ett tag till. :-) H

    SvaraRadera
  3. De är så gulliga med sina små risgryn! Maja och Victor har de minsta små tänderna verkligen och här hemma är det åxå väldigt spännande när den första tanden ska tappas. Men som sagt så är det ju bättre ju längre de inte tappar tänderna så håller kanske de kommande längre. Hoppas dina barn får dina tänder, vad jag minns hade du aldrig hål när vi var hos "tjock-Martin" (fy av mej!) när vi var små...men inget illa sagt om Johans gaddar, de kan jag inte uttala mig om :)

    SvaraRadera