onsdag 27 maj 2009

Skor

Maja älskar skor. Den enda gång hon tycker att det är roligt att gå i "vuxen affärer" är när hon får titta på och prova olika skor. Hon går och stryker på dem i hyllan, provar, och önskar. Ikväll innan läggning gjorde vi en liten genomgång av sommarskorna för att se om vi behövde göra något besök till skoaffären. Maja blev alldelens till sig och började räkna, sortera och strukturera sitt och Agnes sommarutbud.
Själv har jag aldrig tyckt att det varit speciellt kul med skor. Beror kanske delvis på att jag med mina breda, relativt korta fötter som sitter på en hög vrist har ett ganska begränsat utbud. Alla färgglada små sommarkarameller till skor är bara att glömma. Jag får kanske ner en stortå i dem... Så min skogarderob är lätträknad, traditionell och bestående till 90 procent av svarta skor.

Först räkning och uppradning av skorna, sedan en fin ring så man kan sitta i mitten och njuta av dem! Vi kom dock fram till att vi inte behöver göra några nya inköp...

1 kommentar: