torsdag 29 januari 2009

Tankspridd

Mörkret, sena kvällar och Agnes hostande på nätterna har gjort att tröttheten gnager i kroppen. Efter barnens läggning ikväll åkte jag och storhandlade. Plockade på mig lite saker inför kalaset nästa vecka, och bockade förstrött av det mesta på listan. När det bara var grönsaks- och mejeriavdelningen kvar kom jag på att jag glömt köttfärs så jag lämnade vagen och gick och hämtade det jag skulle ha. Sedan fortsatte jag att lägga i frukt och grönsaker i vagnen. Efter 5 minuter inser jag att det inte är min vagn jag står och fyller. Jag har väl inte köpt en bal med toapapper?! I samma stund kommer en kille rusandes och pekar på vagnen "-Där! Å vad jag har letat efter vagnen med toapapper!" Jag fick med rodnande kinder be så mycket om ursäkt, plocka upp mina nerslängda varor och leta reda på "min" kundvagn... Ikväll blir det tidig sänggång.

1 kommentar:

  1. Tack för att du bjöd på den roliga historien från verkliga livet! Oftast är det de som är allra roligast och nu fick både jag och Johan oss ett riktigt skratt så här innan läggdags! :)
    Kram Ebba

    SvaraRadera