onsdag 7 januari 2009

Slanka linjen

Det känns som om hela december var fylld av tillfällen att äta och dricka gott, glöggmys med vänner, julfest med jobbet fredagsmys, lördagsgodis och sedan julmat och nyårsfest på det... Bestämde mig redan i början på december att nu ska jag svulla! Har inte tackat nej till fika (brukar jag iof aldrig göra) och har haft en hylla i köksskåpet fylld med chokladkakor som slunkit ner tillsammans med passande dryck. Det har varit väldigt gott o trevligt, men nu är det slut med det ett tag framöver. Fördelen att äta så mycket godis under en period är att man faktiskt(!) tröttnar lite på det. Det gör det enklare nu när jag bestämt mig för att leva lite sundare ett tag. Det är inte kul när jeansen sitter som ett korvskinn...
Förra januari hade jag o sambon en vikttävling efter all julmat, den som gått ner mest procentuellt på två månader skulle vinna en date tillsammans med sin kärlek. Jag körde lite GI, anmälde mig till Vårruset med jobbarkompisar och höll faktiskt i med ca två löprundor i veckan. Jag som alltid hatat att springa tyckte faktiskt att det var rätt befriande att springa i skogen med frisk luft och fågelkvitter. Tyvärr höll inte löpningen i sig efter Vårruset men jag ska göra ett nytt försök i vår. Har inlett med två kvällspromenader nu, alltid en början.
Vem som vann daten? Jag såklart :-)

2 kommentarer: