fredag 23 januari 2009

Let´s dance

Ikväll har Maja och jag sett på TV4 s dansanta fredagsunderhållning. Vi har tittat på kläder, felsteg och gissat poäng. Fast mest har vi nog fnissat och dansat själva. Maja tycker själv att hon är den som gjort kvällens bästa framträdande. Jättemysigt att hon blivit så stor att vi kan sitta och diskutera och skämta med varandra. Både hon och jag uppskattar att vi gör något tillsammans på tu man hand. Det kan handla om det lilla, som att dansa till ett TV program eller bara åka och tanka bilen likväl som ett bioäventyr eller en shoppingrunda med cafébesök. Och när vardagen känns grå kan vi tänka tillbaka på våra skratt och starka tillsammanskänsla under dessa fina stunder.

2 kommentarer:

  1. Har ni alltid det så fridfullt och lungt på Brukshundsvägen? Kul att läsa din blogg och sedan Lindas, lite skillnad på tillvaron eller snarare vad man skriver om just för tillfället. Kolla in hennes inlägg om nannyn, Jag känner igen både det hon skriver och det du skriver. Kul att följa era bloggar! Hoppas du och barnen får en skön helg. Hälsa Paula ikväll. Vi ska på kalas ikväll och just nu pluggar jag men behövde en liten paus...kram

    SvaraRadera
  2. Vi har mycket mys men jag känner oxå väl igen mig i Lindas utlägg! Vår mysiga kväll igår gav tyvärr baksmälla idag... Utbrott och bråk men det är ju en del av livet det med. Lycka till med pluggandet. Kram

    SvaraRadera