fredag 30 januari 2009

Äntligen fredag!

Hemmagjord pizza, popcorn, vin och besök av trevliga grannar sammanfattar kvällen. På TV vann "På spåret" kampen mot "Let´s dance". Trötta tjejer somnade sött i våra sängar, ser fram emot att bära över de avslappnade varma barnen till sina sängar och lägga mig i min sköna säng! Det är snö och minus 3 grader ute och jag är så otroligt glad att jag har en varm säng att krypa ner i. Brukar ofta tänka på de människor som varje kväll måste leta efter en ledig trappuppgång, offentlig toalett eller i värsta fall bara ett par tidningar att dra över sig. Och jag är så glad att jag inte är en av dem.

2 kommentarer:

  1. Undrar just om de tankarna angående en egen säng planterades i unga år? Kan komma på mig själv att tänka ganska precis så emellanåt, vilket även A tydligen gör. Heartrud!

    SvaraRadera
  2. Ja kanske det... Eller så är vi alla ödmjuka inför det vi har. Kram

    SvaraRadera