torsdag 18 oktober 2012

Nu är det jul igen?

Efter ett besök på Bromma Blocks i tisdags förvånades jag lite över att både Åhléns och Village hade börjat plocka fram julpyntet.

I mitten på oktober. Med mer än två månader kvar till jul.

Men det är väl så det är numer, ingenting har sin tid längre utan allt tidigareläggs hela tiden. Sommarmodet brukar ju hinna dyka upp i kataloger redan innan det slagit om till nytt år och för att hinna med på vinterkläder till barnen ska man handla innan sommaren ens hunnit ta slut...

Så när jag igår träffade Jenny på mysig lunchdate på Ikea och vi upptäckte att julen även hittat dit föll jag till föga. Jag handlade julpapper, ljus och servetter som kommer räcka hela julen. Och fast det är alldeles för tidigt måste jag erkänna att det var riktigt mysigt att botanisera bland alla julsaker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar