fredag 10 februari 2012

Fredag

Vaknade trött i morse. En dusch senare försökte jag väcka tjejerna men även de var trötta så det gick trögt. Efter frukost, påklädning och badrumsrutinerna gick vi ut i -16,5. En kyla som gick rakt genom kläderna och gjorde att jag inte fick upp värmen förrän efter lunch. Arbetsdagen gick fort och jag stressade hemåt för att hämta de söta. Väl hemma inser jag att kylskåpet är tomt. Bara att bylsa på sig och åka till affären, det underlättar dock att barnen är så stora nu att de faktiskt kan stanna hemma själva en stund vid sådana här tillfällen.

Det är fredag.

Jag har helg-landat och vi har fredagsmyst. Imorgon är det sovmorgon och på söndag kommer maken hem. Och om bara en vecka befinner vi oss i varmare land. Det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar