måndag 16 januari 2012

Skrivbord

Om ett par veckor fyller lillasyster sex år och ett av önskemålen till födelsedagen är att få ett skrivbord. För även om hon fortfarande leker med sitt lilla bord och stolar, spisen och dockmöblerna, så känner hon sig stor. Och en stor tjej ska ha ett stortjejsrum. Vilket tydligen innefattar ett skrivbord ;-)

Det finns en hel del att välja bland. Svårigheten är att barnens rum är så små, så jag skulle vilja hitta ett lite mindre skrivbord så att det inte känns så trångt. Gärna ett gammalt, men antingen säljs de direkt de kommer ut på Blocket eller så är de alldeles för dyra eller för stora.

Har hittat några nya som jag kan tänka mig att både jag och beställaren skulle gilla.
Bilder från Designhouse Stockholm, Ilva, Jysk och Ikea

Enkla och "luftiga". Tror att det blir väldigt kompakt med ett skrivbord med hurtsar, även om det är praktiskt med förvaringen...

Men innan vi bestämmer oss för något av dessa håller jag tummarna för att min bud på Tradera på ett gammalt avskavt skrivbord får ligga i topp hela vägen!

2 kommentarer:

  1. Hej har du tittat på Stringhyllan som skrivbord ser trevlig ut. ma

    SvaraRadera
  2. Ja det är fint! Men man blir lite låst och jag tänkte ev ställa skrivbordet framför fönstret.. H

    SvaraRadera