måndag 13 september 2010

Skor

Jag har aldrig haft någon passion för skor som många andra tjejer har. Det beror nog till viss del på mina breda fötter som inte passar i små söta sandaler eller inte går i ett par smala stövletter. Jag har heller aldrig lärt mig konsten att gå i ett par högklackade skor. Så min skogarderob är inte särskilt stor, den är dessutom ganska konservativ och består mest av svarta, platta skor.

Maja däremot älskar skor. Gärna glittriga, i olika färger och modeller. Så fort vi passerar en skoaffär vill hon gå in och prova. I helgen var hennes lycka gjord, vi behövde inhandla tre par skor åt henne. Vinterskor, innegympaskor och finskor till bröllopet. Efter besök på fyra olika sportaffärer hittade vi äntligen ett par gympaskor som föll fröken i smaken, fanns i hennes storlek och var godkända för inomhusbruk, det blev ett hallelujamoment för hela familjen. De andra paren gick lite mer smärtfritt och även om hon suktade efter kängor med nitar och klack lyckades vi inhandla lite mer praktiska skodon. Lilla fröken har dock deklarerat att hon definitivt ska lära sig gå i högklackat, och det ganska snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar