onsdag 22 april 2009

Pinsam mamma

Imorgon har jag tagit en ledig dag för att vara med barnen på förskolan. Ska bli roligt att se dem på "jobbet". De tillbringar så mycket tid där varje vecka och även om jag får en hel del återberättat ska det bli intresant att få vara med och uppleva en dag, deras vardag, tillsammans med dem. De har varit spända inför morgondagen och det är massor av saker som de vill visa mig. Ikväll när jag pussade Maja godnatt sa hon dock
- Mamma, imorgon när du ska vara med oss på dagis, kan du ha håret i en tofs då? Du är mycket finare i det än när du har det sådär rufsigt... Och du, du ska väl inte leka fröken?

Hjälp! Har något vagt minne av att jag som tonåring gärna gick ett par steg före eller efter mina föräldrar om vi tillbringade tid tillsammans bland andra människor. Tror dock att det var åldern, och att jag ganska snabbt insåg att mina föräldrar inte var pinsammare än några andra. Känns lite tidigt att vår blivande 6-åring redan tycker att mamma är skämmig ibland. Nog för att jag kan vara barnslig men ohipp? Nej, nej ;-)

2 kommentarer:

  1. Hoppas du har en rolig dag med barnen på dagis. Det är kul att se hur de har det. Jag är ju mer van då jag får rycka in som fröken då och då på vårt kooperativ men nu är det faktiskt ett tag sedan. Har dock planer på att vara med Victor någon dag, förhoppningsvis nu under sexårs verksamheten men annars blir det i första klass! Kan du tänka dig att jag får ett riktigt skolbarn snart med läxor och schema och bänkpapper och allt vad det kan innebära! Han är själv sugen på att börja så det ska bli spännande...men först ett härligt sommarlov först. Nej nu måste jag tillbaka till böckerna, tenta nästa vecka...Ha en skön helg, kram ps.jag tycker iallafall att du är super hipp:)

    SvaraRadera
  2. Visst är det en konstig kännsla att ens barn tycker att man är pinsam. Ibland kände man sig förnärmad att inte duga. kram ma

    SvaraRadera