torsdag 16 april 2009

Godismonster

Det har gått sisådär med min plan på att minska ett par kilo i vikt. Min karaktär vad gäller smågodis är dålig av ett av ett sällan skådat slag och suget att träna har jag aldrig haft. Tack och lov har jag inte så lätt för att gå upp i vikt men trots det börjar det kännas som om jag måste ta tag i detta. Jag har ingen större lust att stå och känna mig olycklig i en vassrugg när det är dags att besöka stranden i sommar.

Vi har nu anmält ett gäng på jobbet till vårruset och kanske kan det, liksom förra våren, motivera mig ut i spåret. Vad gäller godissuget är det knepigare. Tänkte efter påskhelgen att nu får det vara nog. Godisintaget hade varit konstant under nästan en veckas tid. Tillbaka på jobbet på tisdagen, motiverad ända till jag möttes av kvarvarande korgar och ägg med godis - och jag trillade dit redan innan lunch... Finns det så äter jag. Så det gäller att se till att inte ha någon form av godis hemma. Inte ens barnens lördagsgodis av gelé (som jag inte tycker om) ligger säkert hemma i köksskåpet. Så nu är det bara försöka ta nya tag...

2 kommentarer:

  1. Håller med, svårt att låta bli godiset är det, men nu har jag och grannfrun bestämt att vi ska anmäla oss till tjejmilen. Hänger du på? :-)

    Kram A

    SvaraRadera
  2. Hmm, får nog klara av Vårruset först... Men vem vet, kanske kan va nåt.
    Kram

    SvaraRadera