måndag 27 april 2009

Frustration över döda ting

Jag har med åren utvecklat ett hetsigare temprament än jag hade i mina yngre dagar. Trots det låter jag sällan min ilska gå ut över saker, snarare människor eller mig själv. Sambon däremot, som inte särskilt ofta blir arg på levande varelser, kan lätt få ett utbrott på en dörr eller något annat materiellt. Jag slåss inte med dörrkarmar eller bordskanter, men det finns ju alltid ett undantag som bekräftar regeln. Detta något stavas DATOR.

Jag tillbringar ett antal timmar per dag framför datorn som är ett fantastiskt arbetsverktyg - så länge den fungerar! Men så fort det går sakta eller något krånglar känner jag frustrationen och irritationen komma krypande. Datorer ska bara fungera! Kvällens försök att betala räkningar fick ett abrupt slut efter ett antal försök, hanterade det dock något lugnare än den HÄR killen... Det är bättre att andas ut och göra ett nytt försök imorgon även om det är otroligt irriterande!


PS. Nu blommar körsbärsträden i Kungsträdgården för fullt. Fantastiskt vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar