fredag 12 april 2013

Bröd och bikini

I fem månader har jag njutit, unnat mig och inte tackat nej. Bebisbubblan och vintern har bidragit, men nu är det dags. Dags att bli av med de sista tre-fyra graviditetskilona som har hängt sig kvar.

Jag har aldrig gillat att träna och har svårt att motivera mig till att komma igång och träna regelbundet. Därför ska jag prova att kombinera lite GI-inspirerad kost och lite styrketräning med de långa barnvagnspromenader jag redan tar.

Har inga problem att avstå ris, pasta, potatis och fikabröd. Mitt dilemma är frukostmackan och lördagsgodiset. Så jag har provat baka ett lchf bröd som funkar ok som substitut och väljer cashewnötter och mörk choklad när godissuget blir för stort.

Får se om det ger något resultat, målbilden är att slippa känna mig obekväm när jag sitter på poolkanten om två månader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar