tisdag 27 november 2012

Dagens NJA

1. Vädret - redan på småtimmarna hörde jag regnet smattra mot rutan och vinden vina i träden. Och så har det fortsatt hela dagen. Riktigt värstingväder som inte inbjudit till minsta utevistelse. Trots det har jag och Gustav fått ge oss ut inte mindre än tre gånger idag...

2. Objudna gäster - upptäckte precis innan läggning att hårlöss nästlat sig in i vårt hus via barnens hår. En inte alltför angenäm upptäckt som vi får ta hand om tidigt imorgon bitti...

3. Gnällig bebis - lilla G har lite stökig mage som ställt till det idag. Han har på sin höjd sovit 30minuter sammanhängande under dagen vilket resulterat i att han varit trött och ledsen och att jag inte hunnit mycket annat än att hålla bebis och titta på suspekta dagsåpor på TV. Och när tjejerna sedan kom hem försökt laga mat och gunga vagn samtidigt...

Nu sover alla tre skatterna, maken är på jobbresa och jag ska strax göra kväll. Den här dagen är snart ett minne blott och imorgon är det "lill lördag", då satsar vi på dagens HURRA istället tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar