torsdag 8 december 2011

Nedräkning

Om två veckor är det dan före dan före dopparedán!

Tiden går så otroligt fort! Försöker njuta men det är mycket både på jobb och hemma. Har påbörjat listor för att se att allt är under kontroll, och det underlättar för mig. Har jag inte listorna snurrar det tusen saker i huvudet och jag tror att det är massor som ska göras. Har jag däremot allt nedskrivet slipper jag fundera på om jag glömt något.

Och vi ligger faktiskt bra till. Vilket känns jätteskönt. Jag har ingen lust att ge mig ut i handeln och trängas med alla människor dagarna innan jul. Vi såg lite på tv igår från förra årets julhandel i Nordstan, Göteborg, och jag fick rysningar. Avskyr trängseln, köandet och värmen som kommer med stressade julklappsinköpare. Befinner mig hellre hemma och fixar julmat dagarna före jul!

Ikväll har jag gjort lite julgodis till det glöggmys vi ska ha med grannarna på söndag och nu hoppas jag att meteorologerna har rätt så att vi får vakna till snö imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar